måndag 26 oktober 2009

Tiden kommer emot oss

Det uttrycket fick jag lära mig hos den kuratorn jag träffar, eftersom jag tycker att tiden går så fort. Och det GÖR den.....

Tiden går fort men tiden kommer emot oss. Vi väljer själva vad vi fyller vår tid med.

Den här helgen kom och försvann i ett huj. Fredagkvällen var en lugn och skön hemmakväll. Tog lite rödvin som jag inte har druckit på nästan ett år. Det var riktigt gott! Är fortfarande lite rädd och försiktig med rödvin, då min kropp tidigare har reagerat på röd vin. Läskigt var det!

I lördags gjorde jag något som jag inte gjort sedan 1998. Jag och barnen följde med Marcus när han spelade innebandy. Det var kul att se honom på planen igen. Nu spelar hans lag i Stockholm Innebandy Liga, SIL, och matcherna är korta och snabba. Träffade en fd arbetskamrat som spelar i samma lag och fick byta några ord med honom, kul.

När matchen var slut åkte vi till ett köpcentrum. Åt lite lunch och sen shoppade vi presenter. Vi fick med oss Roffe hem oxå. Roffe är Eide´s Sibiriska dvärghamster. Jättesöt!

Hem, byta om och i väg igen. Till våra mysiga vänner i Vallentuna. Vi har inte träffats sedan i början på juli så det var trevligt.

Söndag fick man ju sova lite längre, skönt. Jag åkte iväg och handlade mat och lite grejer inför lördag då vi ska fira Marcus och min födelsedag. Pumpa handlade jag oxå så vi får lite Halloween-mys. Måste få ner vår kartong från vinden där jag har en massa halloween-grejor.

Vi åkte till mamma. Marcus och jag hjälpte henne med hennes plommonträd. Vi fikade lite och vi fick en fin present av mamma. Ett bidrag till en weekend-resa för mig och Marcus. Jag försöker hjälp mamma så gott jag kan men ändå känner jag att jag inte är tillräcklig. Det är som jag skrev i början här, tiden räcker inte till.....

Vi var sen och firade mitt gulliga gudbarn som fyllde 2 år. Hon e helt underbar! Jag träffar henne alldeles för sällan.

Allt handlar ju prioritering egentligen, men för mig handlar det även om överlevnad.

Inga kommentarer: