söndag 18 januari 2009

Här är jag igen

Operation utförd på S:t Görans sjukhus den 13 januari. Åkte hem den 15/1 och tyckte det var lite jobbigt allt. Kroppen kämpade och hade det jobbigt.

Igår lördag mådde jag prima. Det gick bra att få i mig vätska. Jag bör få i mig 2 liter vätska varje dag men det är svårt. Tänk att äta 2 dl yogurth och det tar ca 30 minuter. Det är tur att jag är en långsam ätare sedan tidigare. Det brukar alltid vara jag som sitter kvar sist när alla har ätit klart.

Igår fick jag tag på den Kelda soppa som jag gillade från sjukhuset. Kyckling carib heter den och smakar bra. Till middag hade jag köpt Gulach-soppa som jag mixade men det blev nog inte riktigt bra. Det har känts som det sitter en klump i halsen hela kvällen och natten. Salt var den nog oxå, den var god men kryddig för mig just nu.

I fredags fick jag blommor från jobbet. Så fina och jag blir så glad. Dom är helt underbara som tänker på en där.

På kvällen igår tittade jag på Stjärnorna på slottet, jag gillar verkligen det programmet. Jag har aldrig sett det när det gått tidigare omgångar men har fastnat nu. Jag missade när det var Loffes dag så jag ska kolla in det på SVT:s hemsida. Gardell är en skön person. Dellert likaså. Undrar om tididgare år finns på hemsidan oxå??

Natten var så där. Jag kunde inte somna. Satt uppe till två och sen har jag vaknat några gånger under natten. Mycket drömmar.

Nu ska jag gå ut en sväng i snöyran för att röra mig samt att få lite luft.

Inga kommentarer: