måndag 13 april 2009

Påsk


Vilken härlig påskledighet!!! Vilken underbart vårväder!!!

Jag var ledig på skärtorsdagen för att vara med barnen. Vi var en sväng till Ikea för att kolla in möbler till Eide. På kvällen blev vi hembjudna till familjen L. God mat och trevligt sällskap är aldrig fel.

Vi tog ett parti kanasta och för en gång skull fick grabbarna vinna.

Långfredagen bjöd på sol i massor. Jag tog en promenad på morgonen och det var så vackert. Fåglarna sjöng och annars var det så tyst och lugnt. Marcus jobbade ute. Klöv ved bland annat. Jag våtdammsög sofforna och vår madrass. Mor kom förbi och fikade. Vi satt ute i solen och njöt. Kanonhärligt!!! Pratade med moster Gudrun som satt på tåget hit till Stockholm men det var försenat.

Påskafton åkte jag och Saga till blomsteraffären och köpte blommor till gravarna. Åkte till gravarna. Fars gravsten har nu kommit på plats. När vi bestämde sten så var det svårt att föreställa sig hur det skulle se ut i färdigt skick. Det kommer bli bra när vi fått ordning på plantering vid stenen osv.

Till lunch kom mamma och moster till oss. Det var så varmt så vi satt ute och målade ägg.






Vi åt lunch tillsammans och hade det mysigt.

På kvällen var vi hembjudna till familjen B - L. Vi var några som träffades där och grillade och hade det trevligt. K hade gjort i ordning så barnen fick leta påskägg. Vi vuxna spelade Stockholms-spelet. Det gick inte bra för mig och K denna gång. Jag blev lite trött.....

I går kom min kusin och hälsade på mamma. Jag hämtade henne vid tåget och hon är sig lik. Jag följde med henne hem till mamma. Vi pratade och pratade. Jag fick förklara hur det var när mamma fick sin sjukdoms diagnos. Det var roligt att träffa henne, det går alldeles för många år mellan gångerna.

Hux flux så har alla påskdagarna försvunnit och det är dags att jobba i morgon igen.

Inga kommentarer: