onsdag 1 april 2009

Vård av barn

I måndags morse klagade Saga på att hon hade ont i halsen. Hon lät tjock i halsen så hon fick vara hemma. Hon var duktig och var ensam hemma. Jag hade möte med dietisten på S:t Göran så jag var tvungen att fara iväg.

I tisdags var jag hemma med henne och vi fick ett halsprov taget på henne. Det visade ingenting som tur var. Passade på att baka till hennes kalas på söndag.

Idag på väg till jobb och skola så ringer dom från fritids och säger att Eide ligger på soffan med tårar i ögonen och har ont i magen. Jag kommer svarade jag. Så det var att lämna av Saga och hämta lilleman i stället.

Inget fel på honom inte. Pigg som en mört. Bra aptit. Gick på toa en gång men annars allt bra. Så det blir skola för honom i morgon.

Har bakat idag oxå. På kvällskvisten nu så har barnen varit ute. Saga har försökt att lära Eide hur man cyklar. Jag gick ut och kollade läget och jag sprang med honom men balansen är svår för honom.

Som ett riktigt j-la aprilskämt idag kom Marcus hem med ett brev från sitt jobb. Han har blivit uppsagd p g a läget i motorbranchen. Kul..... Han har tre månaders uppsägningstid så vi bör väl hitta något på den tiden. Jobb finns det ju alltid.

Inga kommentarer: