söndag 29 november 2009

Förkylning

Att vakna en morgon och vara förkyld, det händer många runtom i världen. Mig händer det väldigt sällan.


Nu har det i alla fall hänt. I onsdags började det, sen har det bara gått utför. Snor, snor, snor och åter snor. Nysningar som avlöser varandra.


Torsdagen orkade jag halva dagen på jobbet sen gick jag hem och kröp ner i sängen. Där låg jag hela fredagen och sov. Förrutom att jag fick tömma näsan ett antal gånger.
Så nu mer ser jag mer ut som han på bilden intill. Det gör ont som rackarns runt nosen.
Att bli så här sänkt av en förkylning trodde jag knappt att man kunde bli.
Jag kämpar på. Försöker dricka mycket, sova mycket.
Tråkigt nog så håller Marcus oxå på att få denna förkylning. Och det vet vi ju att när en karl blir förkyld, då är det inte roligt.......

Inga kommentarer: