onsdag 11 november 2009

Har fixat lite partaj

Tidigare i höstas så kastade jag ut en fråga på jobbet. " Är det någon som är intresserad av en höstfest här?" Jo då, intresse fanns. Kul!

I fredags så var det då dags att partaja lite med arbetskamraterna i "mitt" jobbhus, Treklangen.

Lite bortfall p g a sjukdom och andra orsaker men vi var en tapper trevlig skara på ca 12 pers.



Vi ordnade med knytis och det var en härlig blandning på maten. Först fick vi glögg, fast jag "missade" den. Sen på bordet serverades det kycklingspett, currylasagne, pastasallad, räkor, paj, nybakt bröd m m. Mycket gott!!

Jag provade en arbetskamrats läsglasögon och blev förevigad då. Ser ju ut som en bulldog med hängande kinder. Usch! Men det bjuder jag på......


Jag hade ordnat med en massa värmeljus överallt och försökte få det så mysigt som möjligt. Efter middagen så drog jag igång en musiktävling (olikt mig va?). Blandad musik och blandade frågor. Vinnarna vann varsin liten flaska bubbel och blev glada förstås.


Jag sov kvar på jobbet. Jobbar man där jag gör och det finns ett "gäng" hotellrum så är det ju dumt att låta bli. Billigare än att ta taxi hem oxå. Så nu har jag provat Runös sängar för första gången och det lär väl inte bli den sista.
Responsen på festen har varit bra, alla har varit nöjda och vill att vi gör om det igen. Självklart, säger jag!

Inga kommentarer: