onsdag 29 juli 2009

Fortsatt semester

Veckan rullar på med semester. Är "bara" hemma och har det gott. Fast det lite inbokade saker blir det ändå.

I lördags blev vi hembjudna till våra grannar M & R. Väldigt trevligt och skönt att ha gångavstånd hem. Eide somnade som vanligt i soffan. Vi hade skrindan med oss så vi la honom i den när vi gick hem, mycket praktiskt.

I söndags bjöds vi till våra vänner K & K på middag. Tex Mex! Gott med annan mat än grillat och restaurangkäk.

Eide har i dag äntligen tappat sin andra framtand så nu är det en ordentlig glugg. I dag skulle vi gått på bio med J och hennes barn, Ice Age 3. Det blev ju bra väder så vi hoppade det och var vi vår strand i stället.

Nu håller Saga på att rensa och städa sitt rum. Vi har knappt kommit in där, så det är helt klart behövligt. Eide har oxå fixat på sitt rum så jag har nu kunnat dammsuga och våttorka där.

I morgon blir det en tur till stan med mamma. Vi ska till en affär som säljer hjälpmedel för funktionsnedsatta. Jag kommer säkert hitta något bra oxå eftersom min handled inte fungar 100%. Jag måste ta tag i det med försäkringsbolaget, så jag kan avsluta ärendet där. Det blir ju ingen förändring med den.

Nu ska jag fortsätta med tvätten, tjo hej!

Inga kommentarer: