onsdag 10 februari 2010

Huvudvärk - Migrän

Att ha huvudvärk är inte roligt!! Jag kan nog inte komma ihåg ett liv utan huvudvärk. Jag kommer ihåg att min mamma sa till mig i tonåren att det säkert skulle bli bättre. Det blev det inte, det blev sämre.

När jag väntade Saga blev det bättre, hela jag mådde bättre förrutom att bäckenet sa ifrån mot slutet.

Men men men, säg den lycka som varar.......

Några månader efter hon var född fick jag mitt första migrän-anfall. Fy f-n säger jag bara. Usch usch usch.

Sen dess kommer migränen lite då och då. Men jag har nog kronisk huvudvärk. Jag har provat det mesta: sjukgymnast, tabletter, akupunktur, kinesiologi osv osv. Har även gjort en magnetröntgen av huvudet, för säkerhets skull.

När jag blev gravid med Eide blev det också bättre, men jag kan ju inte gå runt och vara gravid jämt. För det andra så har jag inte lätt för att bli gravid heller och känner mig rätt nöjd med dom två trollungar jag har.

Nu kör jag med yoga och hoppas att min kropp kan finna sig till ro. Ska nog även testa med en kiropraktor.

Jag klagar inte för det finns dom som har det värre!

Inga kommentarer: