söndag 21 februari 2010

Jag fick en överraskningskväll

Jag fick ett samtal från Marcus en dag på jobbet. Han sa att jag skulle boka upp söndagen den 31 januari. Han hade ordnat med barnvakt så vi skulle göra något.

Åhhh, jag blev så glad. Älskar överraskningar men är ju så nyfiken på vad det kunde vara. Att det var en söndag gjorde ju att det inte var att åka bort någonstans. Teater kanske, middag, bio??? Det spelade ingen roll, vi gör saker så sällan så bara att få vara vi två var underbart.

Någon dag efter så var jag på S:t Görans sjukhus för att lämna prover inför ett års kontrollen efter operationen.

Tog med mig Metro och City från entrén och slog mig ner och läste.

På en sida så var det reklam om olika konserter. Då såg jag att Depeche Mode skulle ha konsert i Globen 31 januari. Aahaa, tänkte jag. Det kan ju vara det.

Jag var ett STORT fan av Depeche Mode i mitten av 80-talet. Har följt dom lite grann dom senaste åren men har tyckt att sångaren Dave Gahan har tappat vettet under en period. Det visade ju sen oxå att han var tungt drogberoende. Så då var det kanske inte så konstigt att det var mysko musik och mysko musik-videos.

När dom var här för några år sedan så vet jag att jag sa till Marcus att jag ångrade att jag inte gick på konserten.
Nu när jag satt där och såg annonsen om deras konsert den 31 så hade jag svårt att tänka mig att Marcus ville gå och se dom.

Kvällen den 31 kom och vi lämnade barnen hos farmor o farfar. Sen åkte vi och Marcus har ibland svårt att hitta så han frågade mig vart vi skulle köra. Inte vet jag svarade jag eftersom jag inte visste vad vi skulle göra. Vad tror du då, frågar han. Jag svarade att det var till Globen jag trodde vi skulle. Det stämde!

Vi kom till Globen och tänkte äta middag där. Det är inte det enklaste en konsertkväll. Det finns 2 restauranger och så några små cafén. Det är ju rätt mycket folk som tänker samma sak men vi lyckades få tag på ett bord. Brevid oss satt ett trevligt par från Hallsberg som vi pratade med ett tag.

Efter vi ätit gick vi till "vår" pub och tog ett glas vin och öl. "Vår" pub är det för att det var där vi var innan vi skulle se Metallica. Eftersom dom ställde in "vår" konsert så hamnade vi ju där igen när dom kom tillbaka för att ge oss valuta för pengarna.

Men nu var det Depeche i högtalarna på puben i stället. Så kul jag tyckte det var. Mycket blandat folk. Vi gick in i Globen och hittade våra platser, mycket bra platser.

Konserten startade och jag njöt. Depeche Mode körde en del nya låtar som jag inte känner igen men oxå en hel del gammalt. Marcus var lite besviken på att dom inte körde dom låtar han kan, men han var så nöjd ändå.
Helt underbart att se alla människor där så glada, alla var där för samma anledning och bara ville ha kul.

En kanonhärlig kväll som jag tackar min Marcus så mycket för!!!

Inga kommentarer: