måndag 15 september 2008

En ny vecka

Jaaahaa.......... Så var vecka 38 igång. Den här veckan ser inte ut att bli lika hektisk som förra. Massor att göra på jobbet dock. Kalla till två kurser. I ordningställa för tre kurser nästa vecka varav en är på Arlanda. Så idag har jag försökt att ordna med budfirma som kan få över lite saker som behövs under kursen.

På torsdag är det inplanerat men operation av knät. Jag har nog inte tid känns det som. Ska försöka byta datum.

I morse undrade jag om Marcus fått med sig fel barn hem från kalaset igår som Eide var på. I går kväll och i morse var Eide så gullig och mjuk. Jag fick höra att han älskar mig med hela kroppen. Härligt!! Det är inte ofta jag får höra såna ord från honom, min lilla sötnos.

I skolan idag ville han inte ha jackan på sig ute. Han hostar och rosslar så det vore ju väldigt bra om den var på men fröken hade fått jaga honom med jackan. Sen var det ingen frukt med idag berättade fröken. Då står man där och känner att man är världens sämsta mamma som tittar på sin unge som står och suger på sina fingrar som har långa smutsiga naglar. Känner jag mig direkt som en ännu sämre mamma som inte har sett hur hans naglar ser ut.

Just när jag skulle gå från jobbet idag så vek jag ihop ett papper och stoppade det i väskan. Jag skar mig så på pappret. Det blödde ordentligt och självklart lyckades jag bloda ner skjortan. Suck!

Att det inte händer fler olyckor än det gör vid utfarten till 276:an från Skånsta. Idag trodde jag att det skulle börja hinna växa mossa på mig innan jag lyckades kasta mig ut.

Eide plockade fram blodpudding och jag stekte. En riktigt härlig måndagsmiddag. Bara Eide och jag hemma så vi tycker det är gott. Öppnar posten och har fått brev från Försäkringsjävlaförbannadekassan.
Då säger dom att jag har tagit ut ersättning för vård av barn fast jag enligt uppgift har jobbat. Jag tror jag SMÄLLER av. Det är det värsta jag vet. Alla som fuskar. Har stått och öppnat brev med polisanmälningar från F-kassan där dom anmäler såna som fuskat. Då har jag tänkt att vad är det för idioter.

När jag slutade vid polisen så stod jag och kastade alla mina gamla almanackor. F-kassan skriver datum från 2006 och fram till i år. Dom vill att jag ska betala tillbaka ca 6700 kr. Jag orkar inte med sånt här nu. Nu får jag ringa till dagis och skolan och till gamla jobbet för att få någon rätsida på det här. Jag behöver en assistent..........

Igår ringde sväris och talade om att dom tog barnen över hela helgen. Dom åker ut med husvagnen och ska plocka svamp. Tack Laila o Kaukko!!

Nu ska jag gå och vara social med min son!!

Inga kommentarer: