onsdag 10 september 2008

En tisdag

I går morse hade jag tid på Täby Rehab för att träffa en "knädoktor". Jag hade blivit ditskickad av en sjukgymnast här i Åkersberga. Jag har fortfarande problem med mitt vänster knä efter jag skadade det när jag var på tjejkryssning i början av juni.

Jag fick tid redan nu på fredag för en artroskopi (heter det så). Han ska titta in i knät och mäta stabiliteten. Hade jag inte tagit tiden på fredag hade jag fått vänta tills i november.

Var in på gamla jobbet och hälsade. Kul att träffa dom man saknat. Miss you!!


Pratade med mamma på väg därifrån och hon berättade om att proppen som sitter i slangen hade lossnat när hon hostat på morgonen. Och det hade börjat rinna ur slangen. När jag kommer till jobbet så går det en halvtimma och mamma ringer helt förstörd och säger att det bara läcker ur slangen.

Jag ringer distriktsköterskan som var på besök hos henne i måndags. Hon verkar vara en bra tjej. Hon säger att hon åker till mamma när hennes mottagningstid är slut. Hon ringer tillbaka till mig och berättar att hon varit där. Det bästa sättet hon kunde lösa det på var med påsförslutningar. Smart idé. Mamma ska till "peg-mottagningen" i morgon så då får dom hjälpa henne där.


Blev bjuden på lunch av far idag. Vi hade en trevlig stund hemma hos honom. Han har blivit så liten. Det finns ju inget kvar av honom. Armar och ben är så smala. Vi pratade, nej jag pratade mest, om allt mellan himmel och jord. Tack för en trevlig lunch, far! Älskar dig!

Jobbade på under eftermiddagen. Försökte få ihop en kallelse till en kurs. Saknas ett frågeforumlär som jag väntar på från läraren,


Åkte till min underbara vän Katarina. Vi har inte setts på ett tag så det var ett glatt möte. Hon gav mig massage och det var så skönt. Jag har varit så stel i höger axel men hon fixade det. Lite ringrostig var hon för hon inte masserat på ett tag, men det gjorde ingenting. Tack Katta!!

Hem och slappade i soffan. Härligt! ÄNTLIGEN så började Top Model igen.

Mamma ringde sent och tackade för boken jag skickat henne. Älskar dig mamma!

Inga kommentarer: