fredag 5 september 2008

Veckorna går så fort

Största händelsen den här veckan är att mamma opererades. Hon har fått en slang inopererad direkt i magsäcken. Via den ska hon kunna få näringslösning. Hon är på Karolinska och när jag kom för att hälsa på henne samma dag som operationen, slogs jag av den otroligt vackra utsikten hon har. Hon ligger på 9:e våningen och har utsikt över hela Stockholm. Jag lyckades fånga det hyfsat på bild med mobilen.

Jag var där även dagen efter och då hade hon ont. Fick smärtstillande som hon blev alldeles illamåendes av. Mitt i alltihopa kommer dom med den s k maten. Potatispure, ärtpure och någon timbal av något slag. Jag frågar vad det ska vara. Det skulle vara isterband säger mamma. Såg ju väldigt aptitretande ut, NEJ!

Hon har pratat väldigt dåligt. T o m så att jag hade svårt att förstå ibland. Då tog vi det ord för ord. Eftersom hon går på smärtstillande så är det nog därför talet blev sämre.

Barnen var med och hälsade på också. Dom fick träffa kuratorn och ha ett samtal med henne. Det var nog bra. Åkte hem och satt i köer. Suck! Jag blir så psykiskt trött av det mesta just nu.

Kom hem. Niclas och Stefan var här för att slipa på roddbåten som dom ska ha på Åland. Marcus har satt upp stolparna (inte alla) till räcket på altanen runt poolen. Jag tror jag blir tokig! Då har han fått alla stolpar uppsågade i rätt längd tror han. Det är inte den längden som jag vill ha. Jag har försökt att prata om staketet flera gånger med Marcus och trott då att han kommer hem med stolparna och därefter sågar han dom i rätt längd efter den ritningen som jag visat honom. Dom är ju för korta.

Stackars Stefan, han får höra mitt utbrott. Tur att vi känt varandra så länge. Jag var så arg så det rök ur öronen på mig. Så arg var det länge sedan jag var. Marcus är ju inte den som är den första att medge att han gjort fel. Han har nogt glömt att jag visat honom ritningar och att vi pratat om att ha staketet i "hänghöjd".

Jag tror att jag blev så arg för att det är så mycket runt omkring mig just nu. Jag avskyr att bli så arg. Igår kväll hade Marcus och jag ett lugnt samtal om hur vi kunde lösa det på bästa sätt. Det blir inte som jag tänkt mig men jag ger med mig. Igen, känns det som.

Saga är sjuk. Hon är jätteförkyld och ont i halsen. Marcus hämtade hem henne från skolan i onsdags. Igår var hon hemma själv. Jätteduktig! Ett antal samtal från henne fick jag.

I dag är det äntligen fredag. Samtal med Eide´s lärare idag. I morgon styrelsemöte kl 09.00 på stranden. Efter det arbetsdag i området. Sen är det inget annat planerat, tack o lov!

Inga kommentarer: