söndag 21 september 2008

Födelsedagsfest

Igår hade vi födelsedagsfest för Marcus och mig. Tråkigt så var det många som inte kunde komma men vi hade fantastiskt roligt ändå.


Jenny, Mathias, Jessica, Stefan, Anita och Markku kom och firade oss. Vi fick fina presenter. Marcus har önskat sig att man sätter in pengar på cancerfonden eller ALS-stiftelsen så det har våra nära och kära uppfyllt. Det var fint av Marcus att tänka så. Själv så var jag då självisk och önskade mig saker.


Dukningen gick i svart och vitt. Jag fick beröm för att det var så fint. Jag tycker ju att det är så roligt att hålla på att ordna.


Jessica var jättefin i håret. Jag tror hon tonat det och hon passade jättebra i den färgen. Jenny var söt som vanligt i rutig blus och coola jeans med glittrande bakfickor. Anita ser så härlig och glad ut nu för tiden. Stefan har skaffat sig skägg (till fiskeresan). Han passar kanonbra i det. Jessica gillar det inte. Jag tycker han ser mer manlig ut.

Vi bjöd på champagne och tilltugg när gästerna kom. Det var små fullkornsbröd med skagenröra eller kycklingröra. Jag hade också gjort värmt tortillabröd med honung och getost emellan.

Till varmrätt så blev det Fläskfilé Provencalé. Jättemumsigt blev det. Potatisen var fantastisk god. Fast min mamma gör det bättre. Till dessert blev det Marängsuisse. Maten uppskattades och det var kul.

Sen blev det singstar för dom som ville. Sjunga mot Stefan är ju inte kul. Han vänder sig från TVn och står och hummar och försöker ligga på rätt tonart. Tråkmåns! Jag slog han ändå och jag SJÖNG!

Vi var ute och tittade på stjärnorna också. Väldigt stjärnklar kväll!

Dans blev det också. Jag tog det lugnt med mitt knä. Festen ebbade ut vid 01 ungefär och det var rätt lagom. Det sista som hände var att Marcus och Stefan triggade varandra till att hoppa i poolen. Dom kom upp rätt snabbt och sen in i duschen. Vad är det för vikingar???

Tack alla för en trevlig kväll! Kram.

Inga kommentarer: