söndag 16 november 2008

Söndag igen



Så var söndagen snart slut. Har haft ett bra slut på veckan.
I fredags när jag lämnat barnen vid skolan så åkte jag förbi fars grav och tände ljus och pratade lite. Jag kände att jag behövde det. Det är skönt att begravningsplatsen ligger nära så det bara är att slinka förbi.
Fredagskvällen var vi hemma och åt Tex-mex till middag. Tittade lite på Idol och sen somnade jag i soffan. Vaknade lagom tills det var sista utröstningen.
Lördagsförmmidagen gick åt till att vara i Arninge och handla lite mat och annat. Hem och fixa i ordning middagsmat och dessert. Stefan, Jessica och barnen skulle hit senare. Till dessert gjorde jag Saffranspannacota. Har aldrig gjort pannacota men det var ju enkelt.


Vi träffade våra gäster vid mitt jobb så var vi och badade där. Ååhh, vad varmt och skönt det var i vattnet. Det var ju helt klart inte sista gången vi var i den poolen.
Våra vänner sov kvar här men det blev sent i säng den lördagen oxå. Lite trött i morse och med en tendens till huvudvärk.

Hämtade upp mamma efter 11 och så bar det av mot polismuseet. Mamma har velat gå på det och det kunde ju vara spännande. Som polisanställd går man in gratis så kunde ju passa på nu. Museumet var en besvikelse. Nej, inte särskilt roligt för någon tycker jag.

Vilka snöflingor som föll idag. Stora som tefat...........




När vi kom hem så tittade vi på "Mama Mia". Ja, den var väl helt ok. Inte så där fantastiskt bra som alla säger. Jag kan heller inte förstå varför man köper filmmusiken. Orginalet är ju betydligt bättre.






Nu är det bara att ladda igång för ännu en vecka.

Inga kommentarer: