onsdag 26 november 2008

Snö, snö och tappad tand

Oj, vad det har snöat. Det är så underbart vackert ute nu. Jag kommer ju hem när det är mörkt så jag har inte kunnat ta ett kort på vår trädgård. Vi har nog nu ca en halv meter snö om inte mer.

När jag kom hem igår så var barnen på väg ut och leka i snön. Det gjorde mig så glad. Fast det tog inte många minuter förrän Eide kom in och ville att jag skulle komma ut. Det kunde ju komma någon mördare trodde han. Så jag var ute en stund med dom.

I lördags kom Eide gråtande till mig. "Mamma, jag har en lös tand" Vad roligt tyckte jag. "Neej, det är det inte" Nähä, varför inte. "Jag vill inte tappa mina tänder" Vet du varför du ska tappa dina tänder. "Jaa, det är för att vuxentänderna äter upp barntändernas rötter" Okej, det måste tandläkaren som besökt Eides klass ha sagt, tänkte jag.

I morse plockade han ut tanden. Det var ju inte så farligt tyckte han. Han ville inte att vi skulle fota men jag fick en snabb bild av honom.

I kväll ska jag till Vaxholm och gå en blomsterkurs. Det ska bli så kul tycker jag. Det är via jobbet så jag betalar bara 100 kr.

På fredag åker Marcus på kryssning och Saga och Eide ska vara hos P och C. Så jag ska fixa hemma ställa i ordning adventsljusstakar och få upp julgardiner har jag tänkt. Det ska bli så mysigt.

Inga kommentarer: