måndag 1 december 2008

December

Jösses!!! Så var det december helt plötsligt. Jag som inte gillar november undrar var den månaden tog vägen. Tråkigt att inte snön ligger kvar, det var betydligt mysigare då.



En helg har passerat. I fredags skjutsade jag Marcus och Kjell-Åke till Östra där dom mötte upp Pelle för att sedan åka på kryssning. Saga och Eide var med Pernilla hela kvällen så jag skulle få en kväll helt för mig själv. Ååhh, vad skönt det skulle bli.



När jag kört in grabbarna till stan, stannade jag i Täby centrum för att shoppa lite julklappar och annat. En julklapp fick jag tag på. Sen drog jag vidare till Arninge. Letade efter julslinga och andra saker. In i flera affärer, passade på att gå på bolaget samt att handla lite mat. Jag var inte hemma förrän kl 19.30. Jag som tänkt adventsfixa. Nää, tänkte jag. Njut nu av tystnaden. Så det gjorde jag.



Sov fram till 9 utan att vakna en endaste gång. Härligt! Stökade lite och sen ner till centrum för att få tag på det jag inte fick tag på i fredags. Hem och städade Eides rum, det behövdes. Hämtade barnen för att sen lämna dom hos sin farmor. Hem och fortsatte fixa lite.



Hämtade J & M och for hem till S och J. Födelsedagsfirande. Kul att träffa alla. Marcus och jag åkte hem vid halv tolv.



När Eide och Saga kom hem så lyssnade Eide på "sin" skiva. Sen såg det ut så här:

Inga kommentarer: