tisdag 30 december 2008

Juldagen


En skön sovmorgon fick vi. Till och med barnen sov lite längre, härligt.

Eide gick upp och började bygga med sitt nya Lego. Han fick en hel del i julklapp. Han är jätteduktig på att få ihop rätt delar. Själv satt jag i fåtöljen vid brasan och mös.

Vi var hembjudna till Cathrine på julbrunch och julklappsutdelning. Skinkmackor och trevligt sällskap. Stannade där i några timmar.
På kvällen var vi hembjudna till P & C. Lite knytkalas, att vi skulle ta med det vi hade kvar av julmat. Kommer dit och det är redan uppdukat hur mycket mat som helst. Sen kom K & K med barnen och straxt därefter dök Å upp med sina barn.

Vi åt och hade trevligt. Barnen tittade på film eller spelade minipingis som Eide fått från P & C.




Delade upp oss i lag och spelade Stockholmsspelet. Det hade jag aldrig spelat, det var kul. Spelplan där man ska ta sig runt Stockholm och "ta" stadsdelar. Frågor om Stockholm och dess närorter.


Jag och C var i lag. Gissa vilka som vann??? Just det! C tog fram en liten flaska skumpa som han och jag delade på. Segerns sötma smakar bra.


Vi hade bokat in oss i gästrummet för att slippa jaga taxi. Jag och P kroknade vi halv två men grabbarna höll igång till halv fyra.

Till frukost blev det lite julmat igen, börjar helt klart bli trött på´t.

Inga kommentarer: