söndag 28 december 2008

Julfirande

Så har juldagarna försvunnit sin kos. Kvar blev en trött och glad Annika. Vi har gjort mycket under dessa dagar.


På julaftonsmorgon vaknade barnen och hittade paket i sina strumpor. Dom kom till oss i sängen och vi mös ett tag. Vi åt frukost och sen åkte vi till kyrkogårdarna.


Vi tände ljus på far och vår väns grav. Till far hade jag köpt en ängel som jag hängde på det provisoriska korset som står där idag.


Sen åkte vi till mitt gudbarn och lämnade julklappar. Jag åkte till mamma för att fixa lite och då fick jag träffa moster G. Kul att se henne, hon är sig så lik. Blir nog inte äldre ser det ut som. Mamma och jag grät en skvätt. Vår sorg över henne. Hur ska jag klara mig utan henne??? Mamma, jag älskar dig så.

Hemma igen fixade jag lite och sen for jag iväg. Sa inte till Marcus vad jag skulle göra. Jag hade pratat med min biologiska pappa på morgonen och han lät ledsen. Så jag åkte till honom och fick honom att följa med hem till oss. När jag och Gillis kommit hem så hade mamma, moster G, bror S och T kommit.

Kl 15.00: Kalle Anka. Alla utom jag och mamma bänkade sig i soffan. Mamma och jag började fixa med maten och Marcus kom och hjälpte till. Efter ett tag kom barnen ner. Dom "förstår" inte det viktiga i Kalle på julafton. Så när det var slut så blev det julmat. Vi har dragit ner så att vi bara gör den mat som vi tycker om.





Så ÄNTLIGEN enligt Eide, blev det julklappsutdelning. Tomten hade inte tid att komma till oss pga alla mindre barn som han måste gå till. Som tur var hade han lämnat en säck på uppfarten till oss.








Mycket paket trots att jag tycker inte att vi köpt så mycket. Mamma hade istället handlat ordentligt.

Vi gjorde en paus och då skjutsade jag hem Gillis. Det är så härligt att köra bil när det nästan inte är någon trafik. Mörkt och få lyssna på radio, det gillar jag. Fast egentligen gillar jag inte att köra när det är mörkt och absolut inte med glasögonen på mig. Det blänker.

När jag åter var hemma igen så fortsatte vi med julklapparna. Vi fick två sällskapsspel som ska bli roligt att få spela. Det blev inte läge då för mamma var så trött så dom åkte hem.


En mycket trevlig julafton, med varma skratt och kramar.

Inga kommentarer: