onsdag 17 december 2008

Nu är jag här igen

Det blev inget långvarigt uppehåll här på bloggen. Det har varit så mycket runt omkring så jag blev tvungen att prioritera. Då fick bloggen vänta.


Men nu är jag tillbaka igen. Har talat med två personer idag som tyckte det var tråkigt att det var en paus så nu hoppas jag att jag gör flera glada.


Det har hänt en hel del sen jag skrev sist. I fredags hade vi julmiddag på jobbet. Väldigt trevligt. Vi började tidigt så jag kom hem tidigt. Marcus var iväg oxå så jag hämtade upp barnen och var nog hemma till åtta.


Mamma och jag var på en annorlunda julfest härom veckan. I Vaxholm. Hon hade blivit inbjuden från den föreningen som jag har anmält henne till. Föreningen är bl a för dom som har samma sjukdom som hon har. När hon sa att vi skulle till Vaxholm så uppfattade jag det som att vi skulle till hotellet. Så var inte fallet. Det hela slutade med att vi satt i församlingsgården, åt jultallrik från plastlåda och hade en förvirrad gitarrspelandes man vid bordet. Vi skrattade mycket när vi åkte därifrån. Vi svängde av vid Svinninge och tittade på huset med alla ljusdekorationer. Så otroligt vackert. Åk förbi där. Jag ska ta med familjen dit i år, fast det har vi sagt nu i säkert 3 års tid att vi ska åka förbi. Det blir aldrig av.


I söndags skulle vi baka pepparkakshus. Det hela var min idé men det slutade med att det var Marcus som bakade och försökte limma ihop. Gick inte så bra. Det rasade, gick sönder. Jag säger att det går bättre att limma med smält socker än med kristyr som för övrigt var för tunn. Han muttrar och ska ordna med sockret. Inget socker finns hemma. Det slutar med att det är pärlsocker som hamnar i stekpannan. Det fungerade lika bra. Klistrade ihop delarna och sen fick barnen dekorera.




Igår var det julspel i Eide´s skola. Kanonmysigt! Barnen hade tomteluvor på sig och satt i skogsbrynet. När vi föräldar/släkt hade samlats så började dom sjunga. Sen var det fika om man hade tagit med sig det. Tack o lov att det finns ställen som säljer bullar och dricka. Känner mig som en urkass mamma.


I morgon kväll är det dags för Saga´s julspel och skolavslutning.


Har ikväll och alla andra kvällar känns det som, slagit in julklappar. Ändå känns det som att jag inte har koll fast jag har ändå det. Men det känns ju inte som jul snart heller. Ingen julkänsla alls. Tänkte på det när jag idag har pratat med dom olika fackförbunden och vi sa god jul osv. Det kunde lika bra vara februari eller något.


Idag åt jag lunch med J. Mysigt att få träffa henne en vanlig dag så där bara. Det blir nog fler gånger nu när hon är färdig i plugget.

Inga kommentarer: