tisdag 30 december 2008

Annandagen

Åkte hem från P & C för att bara byta om och packa om. Sen styrde vi bilen mot Öregrund och Hägg-släkten.

Jag somnade rätt fort i bilen. Jag hade sovit dåligt på natten så det var skönt att sova lite. Hörde mig själv snarka och låta. Vaknade när vi kom fram till Harg.

Brorsan ringde och frågade var vi var och jag lurade honom. Sa att vi just passerat Uppsala. Han blev lite konfunderad. Den vägen brukade han inte åka sa han. Då hade vi bara 5 minuter kvar i bilen.




Framme i Öregrund visste vi ju var vi skulle men det stämde inte. Det visade sig att dom rivit det stället jag trodde vi skulle till och byggt hus där. Kom rätt iaf. Vi var på något som heter Strandhotellet. Mysigt ställe.



Farbror hade fixat middag. Gravad oxfilé med pressad potatis. Till det var det en underbar sås. Kusin L hade gjort cheesecake. Fantstiskt god.

Vi spelade TP och hade jag inte turen på min sida igen. Mitt lag vann, ooohhh så skönt.

Vi hade rum på hotellet. Ett mysigt tre-bäddsrum som vi fått in en extra säng i. Stort rum, så inte var det trångt även fast det var fyra sängar. Balkong med havsutsikt.

Eide tjatade om att han ville gå upp till rummet. Han fick snällt vara kvar med oss. Det gick ingen nöd på honom.

Frammåt sena kvällen sladdade vi över till farbror och faster som visade sig bodde i huset som var nybyggt på tomten där jag trodde vi skulle var. Vilken mysig lägenhet! 3 rum o kök fördelade på två plan. Både uteplats och två balkonger varav en med havsutsikt. Där käkade vi skinkmackor.

Kusins F gosiga hund gillade mig eftersom jag gärna gav henne lite skinka. Jag har försökt att få med mig hunden hem varje gång vi träffats, men F vill inte det. Jag förstår inte..........





Eide somnade i soffan med morgonrocken på. Marcus fick bära honom till hotellet sen, tur att det var tvärs över gatan bara.




Den natten sov jag som en stock. Skön säng. Frukost hos farbror och faster, skinka igen. Tur att det är gott med skinkmacka. Sen var det kramkalas och vi for hem mot Åkersberga igen.

Jättetrevligt att få träffa släkten!

Inga kommentarer: