lördag 20 december 2008

Ledighet

I går var sista dagen på jobbet innan en härlig ledighet runt jul. Fast det var så mycket att göra igår så jag hade inte fredag i mitt huvud. Annars känner man ju oftast att, åååhh vad skönt att det är fredag.

Hem helt slut och pustade ut. Sen åkte vi till familjen L som bjöd på middag. Mycket trevigt som vanligt. Vi blev inte kvar så länge, tröttheten slog till mot både mig och barnen.

Idag blir det att fixa presenter. Ikväll är vi bjudna hem till Marcus bror som har fyllt år. Vi har aldrig varit i hans hem så det blir spännande att se hur dom har det. Eide ska på kalas i eftermiddag så det ska vi oxå ordna present till.

Granen hoppas jag kommer upp idag. I år är det Marcus som köpt gran. Trodde jag skulle trilla av stolen när han sa vad den kostade. Så rackarns om den inte är fin nu. Då åker jag till granförsäljaren och trycker ner den i halsen på honom och tar pengarna tillbaka. SÅ DET SÅ!

Appropå granen så ringde grannen igår kväll. Dom hade haft ett mystiskt besök hos dom så han ville kolla om vi var hemma. Allt lugnt när vi kom hem iaf.

Nej, nu måste jag klä på mig och få upp gubben ur sängen. Inte ovanligt att han ligger.........

Inga kommentarer: