måndag 16 mars 2009

Fullspäckad helg

Så var helgen över IGEN. Jösses, vad tiden går fort. Förra veckan sprang iväg. I onsdags blev jag tvungen att fråga Saga vad det var för dag.

I fredags hade Marcus grabb-kväll så då var jag och barnen utkörda hemifrån. Vi begav oss till min underbara vännina J och hennes barn. Vi åt TexMex, mumsigt. J och jag kollade på "Så ska det låta". Jag klarar inte av det programmet, usch! Fruktansvärt! Bedrövligt! Barnen kollade på "Let´s dance" och var nöjda med det. Fick i alla fall se på min macho-man Per Morberg i Grillat. Somnade sen i soffan.

I lördags fick jag äntligen klippa håret, det behövdes verkligen. Sen införskaffa presenter till alla möjliga. Passade på att köpa nya svarta byxor, det behövdes nu. Det är ju roligt att det blir mindre storlekar. Snart blir det nytt skärp. Kan inte dra in skärpet mer.

Var och firade min bror som fyllde år i torsdags. Fick träffa kusin Lisa som var där, kul. Stefan fick väldigt fina presenter tycker jag. Träffade Tess släkt som jag inte träffat förrut. Marcus var och spelade innebandy.

På kvällen var vi bjudna till vänner som vi inte umgåts med på väldigt länge. Vi hade trevligt och fick TexMex till middag. Så barnen och jag åt det två dagar i rad men det gör ju inget. Såg på Melodifestivalen och där finns inget att säga. Jisses!! Vad f-n hände??

Söndagen var det dags för nästa kalas. Fam A hade vi inte heller träffat på länge så det var kul att ses. Att E har blivit 8 år. Jag lämnade kalaset tidigare än min familj för att åka till mor min.

Mamma var bjuden på ett 60-års kalas och ville att jag skulle följa med som stöd. Så självklart följde jag med. Det var i Täby vid kyrkan så vi fick en liten utflykt. Träffade min ingifta moster B där oxå. Hon berättade om att hon haft ett medium hemma hos sig. Det var intressant att höra om.

När jag lämnat mamma så åkte jag till fars grav och tände ljus. Jag hade varit ledsen hela helgen, nere som f-n. Skitjobbigt!! Pratade med far ett tag om hur det kändes. Kände mig sedan lättare till mods när jag åkte därifrån till vår väns grav och tände ett ljus där med.

Innan läggdags så tittade vi klart på filmen vi började med härom kvällen. Bourne Identity.

Inga kommentarer: