måndag 9 mars 2009

Upp som en sol, ner som en pannkaka

Marcus var taggad för konserten igår kväll och jag såg fram emot att äntligen få se Metallica live.
Vi lämnade av barnen hos farmor och farfar och drog till Globen.
Gick in på en bar där det var fullt ös med dånande Metallica ur högtalarna.
Vi träffade några sköna snubbar från Borås och Vimmerby.
Helt plötsligt tar bartendern mikrofonen och meddelar att han fått besked från dörrvakten att konserten är inställd. Folk tror ju att han skämtar men bartendern är allvarlig.
Jag går ut och pratar med security-folk som ger mig svaret jag inte vill höra.
Konserten inställd!!!
Vilken sorglig stämning det blev på baren.
Jag tycker synd om grabbarna från Borås och Vimmerby.
Dom har suttit på en buss från morgonen och varit taggade sen dess och
så blir det bara att sätta sig på bussen och åka hem utan upplevelsen.
Nu väntar vi på besked när Metallica kommer tillbaka för
att göra denna konsert för oss.

Inga kommentarer: