söndag 20 september 2009

En helg går mot sitt slut

Jaha, så var det söndag kväll igen. Vad tiden går fort!! Hjälp, jag hinner inte med! I torsdags kväll var jag och barnen i Täby centrum för att hitta några födelsedagspresenter till Marcus. Vi hittade till slut det vi letade efter. Barnen var rätt duktiga och gnällde inte ihjäl mig.


I fredags så fyllde då Marcus år. Barnen grattade och sjöng för honom. Han fick då paket med en mössa och en halsduk. Själv var jag på jobbet kl 6. På kvällen firade vi Marcus igen. Efter middagen fick han ytterligare paket. En väst (ytterplagg) som han har velat ha i några år men inte köpt och ett par fiskehandskar som jag hoppas han ska vara nöjd med.


Jag var så trött på kvällen. Vi kollade på Idol och sen höll jag på att somna i soffan, så då flyttade jag in mig själv i sängen i stället. Så jag sov nog före 21,30. Kul tjej!!!! Just innan jag somnade så kände jag att Eide kom och la sig brevid mig, mysigt.


Lördagen hade jag bestämt att då skulle jag shoppa. Var till Arninge en sväng och sen till Täby.


Jag har köpt mig ett par stövlar. Jag har inte haft stövlar sen...... ja jag vet inte, länge sen var det i alla fall. Så det blir intressant att se om jag kommer att trivas i dom, men det tror jag. Inte höga klackar, det är inte riktigt min stil. Jag tyckte dom passade min stil:

Jag köpte också ett par nya byxor, några tröjor och blusar samt lite nya underkläder. Det är ju trevligt att handla kläder nu när man inte behöver springa och kräkas varje gång man ser sig i spegeln. Jo just det, jag köpte tights också. Tycker att det är snyggt på andra men men men vi får väl se om jag vågar dra på mig dom.

På kvällen var vi bjudna på kräftskiva hos M & M i Skånsta. Först var vi hemma hos T & S i deras nya hus. Stort hus, fast det är bara 3 kvadrat större än vårt men det kändes mycket större. K & K kom dit också så hade vi sällskap till festen. Mycket trevlig fest med en rolig mix av människor. Jag körde och vi åkte hem straxt efter midnatt.

I dag har det varit en skön dag. Inga måsten...... Har gjort det som jag tyckt behövts. Nu på kvällskvisten städade jag ur garderoben. Rensade och kastade. Åhh, vad skönt det känns nu!

Nu vet jag inte om jag ska se Kommisarien och havet eller Mannen under trappan. Ja ja, vi får se!

Inga kommentarer: