onsdag 16 september 2009

En måne och mina tankar

Om ni har läst min blogg tidigare så vet ni att jag är en funderare. Jag tänker, funderar, analyserar osv osv....... Jag blir så trött på mig själv som gör så. Jag mår inte bättre av det.

I morse åkte jag hemifrån innan kl 06. Det var så vackert ute. Klart, solen höll på att gå upp.

När jag kör på vår lilla väg så sneglar jag åt vänster. Där uppe på den klara himmlen så ser jag en tunn månskära. Snett nedanför till vänster lyser EN klar stjärna. Det är den enda stjärna jag kan se på hela himmlen.


Jag tänker då att det ser ut som om någon blinkar till mig.


Jag stannar och tittar på det vackra.
Kommer då på, att som jag ser det så är det någon som är ledsen och blinkar. "Munnen" var ju åt fel håll.



Mina tankar vandrar iväg som vanligt och jag fortsätter min resa ut i morgonen.....


Inga kommentarer: