söndag 5 oktober 2008

Nästa 40-års fest

Då var det dags igen för nästa fest. I fredags så firade Roger och Robban sina 40-års dagar.

Vi var först hem till Stefan igen för en liten drink. Stackars honom, han får ställa upp för han bor närmast centrum. Det var trevlig igen. Några fler än förra lördagen. Äntligen kom jag ihåg att ta med en blomma till honom.

Vi promenerade ner till SportsBar. Jag gick först och kom sist. Mitt knä orkar inte riktigt ännu. Så jag har haft ont nu i helgen.

God välkomstdrink som slank ner i ett nafs. Fick ett glas vin av svågern. Tack Mattias! Det var tydligen ca 70 gäster. Lite trångt men trevligt. Inga bordsplaceringar. Jag satt mellan Cribben och en kille som heter Ted. Det visade sig att han om min bror känner varandra och att vi bott på samma gata, Fjärilsvägen. Världen är liten.

Det var buffé som var smaskig. Sen dukades bordet bort och det blev dansgolv. Bra musik spelades. Det enda smolket i bägaren var att efter kl 23 så öppnades det upp för allmänheten. Fast vi hade kanontrevligt ändå.

Marcus och jag tog taxi hem. Av någon anledning som jag inte riktigt vet så hamnade en kille i taxin som bor i Täby. Han fick åka med oss ut i skogen så jag hoppas han kom hem till Täby ordentligt.

Kom på att nu är det nog 2 år tills nästa 40-års fest går av stapeln. Sköööönt!!

Inga kommentarer: