fredag 17 oktober 2008

Planering av begravning

Idag var vi till begravningsbyrån. Cathrine, hennes pappa, Stefan och jag.

Det var jobbigt men vi var överens hela vägen. Stefan valde kista och Cathrine ville att den ska vara i ek. Far tyckte om det träslaget, så det blir jättebra.

Sjukt vilka priser dom tar för att sätta in en dödsruna i tidningen. Helt vansinnigt! Att kista och sten är dyrt var jag medveten om.

Vi samlades hos Cathrine sen och provåt en tårta som vi köpt med oss för att se om det var den som far tyckte så mycket om. Den ska också serveras till begravningskaffet. Den var jättemumsig.

Idag är det oxå min födelsedag. En konstig födelsedag som nästan gått omärkt förbi. Jag har fått många sms av mina vänner. Tack!
Jag fick god middag hemma och sen har jag slappat bara. Packat lite för min resa till Ullared i morgon.

Det ska bli skönt att få åka iväg och få styrka från mina vänninor. Få tänka på lite annat ett tag.

Inga kommentarer: