torsdag 23 oktober 2008

Shopping i Ullared





I helgen for vi då till Ullared för den årliga shoppingfrossan. Det var Jenny, Linn, Jessica och jag som kom iväg.

Far hade ordnat så att jag fick låna en stor bil. Han var alltid så omtänksam och fixade till det när man behövde det.
Så kl 06.00 for vi iväg söderut. Vi var framme vid halv 12. Lite trafik och bra väglag. Vi stannade i en liten håla som heter Fegen för att äta och kissa. Det var en upplevelse det med. Damen som stod i butiken där har nog inte dragit på munnen dom senaste 15 åren.




Vi testade att åka till incheckningen för att se om vi kunde få vårt rum. Det var ett stort NEJ. Kl 15.00 får man checka in.



Vi åkte och parkerade och skrattade åt att det var så otroligt mycket folk. Lång kö för att komma in i varuhuset. Vi som nu är vana shoppare där, vet att bussarna åker ca 15 och att då släpper trycket. Därför gick vi runt i butikerna utanför och vissa av oss handlade.
Sen hämtade vi nyckeln till rummet och gick därefter in i varuhuset. Då var det ca 1,5 timma tills dom stänger. Jag började på nedervåningen och sen gick jag till barnkläderna där jag vet att det är så trångt när det är mitt på dagen.

När dom ropade ut att varuhuset stängde så började jag dra mig sakta upp mot kassorna. Stod i en timma i kö. Tjoho!

När vi samlats igen alla tjejer så var vi så hungriga. Gick till restaurangen som låg intill. Vi var tre som beställde plankstek. Godare har jag ätit men servitrisen var raka motsatsen till henne vi mötte i Fegen tidigare under dagen. Det här var en glad tjej som verkligen gillade sitt jobb.

Tillbaka till rummet och Jenny hade varit så gullig så hon tagit med sig färgnings-grejorna. Så jag fick ögonfransar och bryn färgade. Sen låg vi och slötittade på TV och drack bubblor. Vi kröp ner i sängarna ca 22 och jag tror att vi somnade så fort vi slöt ögonen.

Natten var jobbig för mig. Drömde mycket. Jag kände på mig att jag snarkade och tyckte det var jättejobbigt för jag ville inte förstöra nattsömnen för tjejerna. Täppt i näsan blev jag så klart oxå så då var stockarna ännu större. På morgonen så sa Jenny att det var första gången som hon blivit riktigt irriterad på mig. Det känns så jobbigt att det är så med snarkningarna.

Åt frukost och sen packade Linn och jag bilen medans Jenny och Jessica städade av rummet. Linn och jag ställde oss i kö med våra vagnar. När J & J var klara så byttes vi av och Linn o jag for för att checka ut.

Sen var det shopping för hela slanten igen. Jag är så glad att jag fått tag på flera julklappar. Mina barn behöver jag inte köpa något mer till.

Vid 15-tiden lämnade vi Ullared för det här året. Trevligt som vanligt. Betydligt fattigare.

Att packa bilen var en uppgift bara i sig. Så jag sa "Vilken tur att inte Tess var med". Då säger Jessica "Men hennes påsar hade nog fått plats oxå" Jag svarar "Var skulle hon ha suttit då"

Så nästa år vet jag inte vad vi ska ha för bil???
När vi kommer till Åkersberga lämnar jag av Jessica först. Linn håller på att slita i en stor trunk för att få fram den och ge till Jessica. Hej då Jessica. Åker till Linn. Då ringer Jessica och säger "Det här är inte min trunk". Åååhhhh, LINN!! Packar ur Linns saker så är det bara att åka upp till Tråsättra igen och byta trunk. Lämnar sen Jenny och får till slut komma hem och träffa min familj.

Det som förvånar mig själv väldigt mycket är att jag klarade av att köra hela vägen ner och sen hem. Ingenting med att mina ögon vandrade iväg. Kanonskönt.

Tack tjejer för en trevlig helg! Jag behövde den mitt i all sorg!

Inga kommentarer: