torsdag 2 oktober 2008

Veckan som gått

Usch, nu har jag varit så dålig på att skriva. Jag ska skärpa mig.

Förra fredagen var jag hemma med Saga som varit dålig nästan hela den veckan. Magen var inte som den skulle. Blåbärssoppa har hjälpt så i fredags var hon riktig pigg.

På eftermiddagen åkte vi och hämtade Eide och sedan Marcus. In till stan med ett stopp i Arninge för att köpa kattmat. Våra "stackars" katter har fått vanligt hårdknörttell i några dar. Inte sin vanliga mat. Fast det går ingen nöd på dom.

Inne i stan gick vi i några få butiker tills vi kom till vårt mål, Marlboro Classic.
Äntligen så var det dags för Marcus att köpa lite kläder. Jag har nog tjatat i ett års tid att det är nödvändigt med nya jeans. Så in där och fick hjälp av en trevlig herre. Jeansen gick fort att hitta. Jag tyckte att Marcus skulle passa på att handla lite mer bl a eftersom vi skulle på 40-års fest kvällen efter. En tröja/cardigan hittade han. Jag ville att han skulle köpa en skjorta. "Nej, jag vill inte ha någon skjorta". "Jag får LP-skivor under armarna". Herren som jobbade i butiken hade en snygg skjorta som han visade för Marcus som kors i taket han provade. När han kom ut ur provhytten blev jag kär på nytt!!


Han var så fin. En vit skjorta med vita mönstrade stickningar (tror det heter så). Lite tightare modell. Jag såg att han sträckte extra på sig i spegeln. Han tyckte nog att han såg bra ut oxå. Till slut så blev det jeans, tröja, skjorta och kalsonger. Så vi gick därifrån många pengar fattigare. När vi kom ut sa Marcus "450 spänn för ett par kalsonger". Va, kostade dom så mycket?? Ja ja, hoppas då att dom gör ett bra jobb att hålla "paketet" på plats.


Jag och Saga gick in på Indiska. Hittade fantastiskt vackra koppar. Kunde inte låta bli att köpa 4 stycken. Kvällen hemma blev lugn och skön.


I lördags åkte Marcus och Eide iväg på innebandy. Norrö försöker tydligen att återuppstå. Jag och Saga hämtade mamma och for iväg till Täby. Jag hjälpte mamma att köpa bluetooth-headset åt henne. Sen gick vi en liten stund i centrumet. Jag handlade lite pärlor på Panduro.




Det var 40-års jubileum i centrumet och lönehelg. Hela StorStockholm var nog där. Så iväg därifrån. Kö för att åka ifrån Täby. Tack o lov att jag har bytt jobb och slipper den resvägen.
Innan festen så träffades vi några stycken hemma hos Skellan. Det var jättetrevligt. Träffade några som jag inte pratat med på ett tag. Vi promenerade från Skellan ner till Folkets Hus där festen var.
Vi fick Bubbel att dricka när vi kom. Minglade ett bra tag tills alla kommit. Varför är det så svårt att hålla tiden? Man får inte komma försent till en fest när det bjuds på mat, tycker jag.

När alla var på plats så hälsades vi välkomna och vi fick dela in oss i par. Helst med någon som man inte kände. Där efter var det som ett bingo. Vi fick en lapp som var uppdelad som en bingobricka. I stället för nummer så stod det ett påstående om någon på festen. Så det var bara att gå runt och prata med folk för att höra om dom t ex bodde i Södermanland eller hade hund osv. Det var en kul grej!

Maten var underbar! Buffé!! Lite italien-inspirerat tror jag nog att det var. Mycket gott! Fria platser, lite tråkigt då satt ju alla som kände varandra tillsammans.

Efter middagen började ett band spela. Till slut fick dom upp Mattias för att sjunga. Han tog även med sig Marcus upp. Så har jag för mig att det blev 800 grader.Ja, ni ser ju vad dom kan!!!

På söndagen var det en tung dag för mig. Kom inte upp ur sängen förän kl 13.30. Suck! Eide hade Kasper hos oss. Jimmy kom för att hugga ved och han hade med sig Teo. Eide´s fyrhjuling gick varm nedanför mitt sovrumsfönster. Middag i soffan framför TVn och Per Morbergs "Vad blir det för mat". Sen var det tack o god natt.


Mådde inte så bra i måndags heller. Efter lunchen började det kännas okej. Helt otroligt. Så jag vet nog vem som kör till nästa 40-års fest på fredag.

Inga kommentarer: