lördag 16 augusti 2008

Eide´s födelsedag

Så kom då äntligen dagen! Födelsedagen! 6 år och trotset är levererat redan för längesedan. Posten måste ha tagit fel på datum.

Jag köpte paketpapper som jag tyckte var så läckert. Svart med en massa olika mönster på. Det passade Eide.
Av oss fick han bl a Buzz Dino till Playstation, Simglasögon och Pokemonalbum.

Födelsedagen fick han fira med mig på mitt jobb. Det var sista dagen och det kändes lite vemodigt. Krama hej då, vi ses, vi hörs av. Det var jobbigt.

Efter jobbet åkte vi och hämtade Eides tårta som jag beställt. Den skulle självklart föreställa en kanelbulle. Eide älskar bullar. Han blev så glad när ha fick se den. Mumsigt god var den.









Till middag beställde Eide pannkakor. Hos oss får man önska maträtt på sin födelsedag.

När släkt och vänner kom så bjöd vi på det vi bakat tidigare. Drömmar, Chokladbollar, Mariabullar, Maränger med grädde och chokladsås, kladdkaka m m.

Han fick så mycket fina saker. Nu på morgonen har han och Marcus kört radiostyrda helikoptrar som han fick. Dom är små och kan köras inomhus, så kan man tydligen skjuta på varandra oxå.

När alla gäster gått så var jag så trött, så trött. Det blev tidigt i säng och en skön sömn.

Inga kommentarer: