onsdag 27 augusti 2008

Oj oj oj oj

Mitt huvud är som ett vakum. Jobba, jobba, jobba, jobba. Det är fantastiskt roligt på mitt nya jobb. Är dock helt slut när kvällen kommer. Idag skulle vara min kväll hemma men jag kom hem tio i 7 så så var det med den kvällen.

I måndags kväll var jag hem till en av dom nya arbetskamraterna för att fira av Lena som jag tar över efter. Vi var i Skärgårdstad och hade utsikt över vattnet. Kul att umgås med arbetskamraterna under andra former.

Igår kväll gick jag från jobbet vid 5. Hämtade Saga hos en kompis. Saga var arg på sin nya skolväska som går sönder. Ringa Cathrin för att höra om kvittot finns kvar. Dit och hämtade kvittot. Till Täby för att byta väska. Det kunde man inte göra i kassan utan prata med hon därborta på golvet. Hallå, service!! Sprang runt och letade skor till Saga, för hennes skor är helt plöstligt för små. Vad vill ungen ha för skor? Jo, Converse. Skitbilligt, eller hur? Fanns några på nedsatt pris, men det var så klart inte i hennes storlek. Vidare hemåt. In på McD i Hägernäs. Äta i bilen. Upp till Tråsättra till halv 8 eftersom jag lovat att komma på ett "ljusparty". PUUUHHH!! Hemma till tio i 10. God natt var det då.










När vi var hos far och Cathrine så fick jag glädjande besked att tumören i lungan har minskat. Nästa vecka är det dags för cellgifter igen. Han har fortfarande kvar håret och skägget. Undrar hur det blir när det försvinner, att se honom utan det. Jag har aldrig sett honom utan skägg. Kram far, jag älskar dig.

Pratade med mamma idag i telefon. Hon är trött om kvällarna. Hon berättar att hon har fått hostatacker på dagarna nu. Det är slemmet i halsen som orsakar detta. Nästa vecka ska hon in och operera in en knapp i magen för näringsintag. Då ska det oxå tittas på vad man kan hitta på för något för att få bort slemmet. Mamma låter så uppgiven nu. Jag vill att hon ska låta glad igen som hon lät i början av sommaren. Fast jag förstår henne. Kram mamma, jag älskar dig.

1 kommentar:

Cecilia sa...

Hej Annika!
"Lustigt" det du skriver om din pappa och hans skägg. Jag har heller aldrig sett min pappa utan. Han fick behålla både hår och skägg trots cellgifter.