torsdag 14 augusti 2008

Åren går

I morgon fyller Eide 6 år. Kommer så väl ihåg hur varmt det var för 6 år sedan när vi satt i korridoren på Danderyds sjukhus och väntade på att få träffa gynekologen som skulle utföra snittet dagen efter. Jag tyckte hon var så ung.

Nyss så började Eide skrika som en galning och springa runt på ovanvåningen. Jag hade mina misstankar vad det var. Han skrek nerför trappan och sprang runt, runt, runt. Jo då, ett getinstick på baksidan av benet. Stackars liten. Första getingsticket i sitt liv. Det är sjukt mycket getingar nu hos oss. Jag jagar dom med flugsmällan.


Eide har frågat mig varje morgon om hur många dagar hans födelsedag är. I morse var han nöjd när jag sa att det bara var en dag kvar. Till födelsedagsmiddag har önskat pannkakor, vad annars.

Igår kväll så bakade vi här. Det blev drömmar, chokladbollar, kokoskakor och kladdkaka.

Idag blev jag avfirad på jobbet. Det trodde jag faktiskt inte. Det är även en av mina arbetskamrater som slutar nu, så vi blev bjudna på fika och tårta. Vi fick varsin dahlia i present. Har nu tagit hem alla mina saker. Så imorgon låser jag min dörr och lämnar ifrån mig nyckeln. Det var ett kapitel i livet det.

Marcus snikrar vidare på altanen. Han är så nöjd. Vi har bott här i snart ett år och det blir bara bättre o bättre. Får jag bara mina omtapetseringar som jag vill, så blir det ännu bättre. Kollar på tapeter så fort jag kan. Jag vet vad jag vill ha, men jag har inte hittat något som kan uppfylla mina krav.

Inga kommentarer: