söndag 17 augusti 2008

Nu börjar kroppen återhämta sig

Har just ätit två smörgåsar. Det kändes bra. Att vara bakis är inte riktigt min grej. Fy och usch!!!

Igår var det "Torpcupen". Den avslutades med fest i år igen. Först skulle jag gå men under dagen ändrade jag mig. Hade en jobbig dag igår.

Barnen och jag åkte för att köpa godis och mat till Marcus. Åkte till Täljö där cupen gick av stapeln. Levererade maten till Marcus och vi tittade på sista matchen tillsammans. Blev övertalad att komma till festen.

Lämnade barnen hos farmor. (Tack Laila, ledsen att du har en så velig svärdotter. Hoppas du mår bättre.) Sen tillbaka till Täljö.

Hej o hå! Det dansades (inte jag, mitt knä vill jag inte skada mer), sjöngs sing-star (känns i halsen idag), badade i poolen (så skönt det var, längtar tills vår pool är klar).

Svårt att få tag på taxi men tillslut kom det en. Marcus och jag åkte med Steffe hem. Stackars Jessica! 3 fyllbultar som kommer in i sovrummet till henne när klockan är 4 på morgonen. Sov några timmar, sen tog huvudvärken tag och ruskade om mig. Fy f-n! Jag hatar denna bakishuvudvärk.

Upp och Steffe satt o drack cola. Tack, tack! Precis vad jag vill ha så där morgonen efter.

Underbara Jessica skjutsade hem Marcus och mig vid halv 10. Tack Jessica, du är bäst! Sen var det bara hitta migräntablett och ett glas cola och sen stupa i sängen igen.

Väcktes av att det knackades och bultades på dörren. Då kom barnen hem från farmor, som blivit magsjuk. Så peppar, peppar, hoppas vi klarar oss. I morgon börjar ju fritids för Eide och på tisdag ska jag till mitt nya jobb. Här kan vi inte vara sjuka nu. Fast Eide ligger och sover nu och det bådar inte gott.

Ska nu förflytta mig till soffan. Åhh nej, kom just på att bilen måste hämtas. SUCK!

Inga kommentarer: