söndag 10 augusti 2008

Sista dagen på semestern

I morgon är det dags för verkligheten igen. 3 veckors semester är för lite.

En vecka på gamla jobbet sen blir det inskolning på fritids för Eide. Samtidigt ska jag försöka börja lite smått på mitt nya jobb.

Jag hoppas att jag gjort rätt. Det gick ju så fort med att jag fick det jobbet. Jag kommer sakna mina arbetskamrater jag har idag, men det finns ju telefon och mail.

Bara att försöka jobba heltid med min trasiga handled blir en grej att bita i. Troligtvis helt fel att göra så just nu med allt som händer runt omkring.

Pratade med Cathrine idag och pappa Lasse piggar på sig. Det är skönt. Ny magnetröntgen ska göras.

Jag läser en bra bok just nu som jag fått låna av mammas kurator. Den heter "Inga fler dagar inom parentes" skriven av Annika Borg. Den handlar om henne och hennes pappa som insjuknade och dog i cancer. Hur hennes tankar kring sjukdomen, sorgearbetet varit. En bok att rekomendera.

Drömde i natt att jag var ute och reste. Jag reste med min vän som jag haft sedan gymnasiet och bott tillsammans med. Helt plötsligt var jag på en grekisk ö. Jag trodde det var Samos (finns det en ö som heter så, måste kolla). Där glömde jag vår kameraväska med teleobjektivet i. Ön var så vacker.
Jag tror ju på det här med drömmar så det blir nog en resa dit någon gång.

Inga kommentarer: