torsdag 21 augusti 2008

Full fart mot helgen



Så var det redan torsdag. Jisses, vad tiden går. Idag var det då upprop i skolan för barnen. Eide började 8.10 och Sagas upprop var inte förrän kl 10.00.

Morgonen började med att Eide inte skulle gå till skolan. Han hade redan klätt på sig dom kläder jag tagit fram men i ilskan så skulle dom självklart av. Bråka med syster var oxå ett roligt tidsfördriv.

Så kom vi äntligen iväg, han o jag. Några foton fick jag ta på honom.


I Eide´s klass är dom 22 barn. Lärarna verkar vara väldigt bra. Mia spelar gitarr och sjunger med barnen. Samlingen idag var vid fotbollsplanen och där välkomnade lärarna barnen med sång. Alla barn i förskoleklasserna fick varsin "Sjökarby-knapp".


Saga´s upprop var Marcus med på. I hennes klass har det börjat två nya barn. Saga tog med sig Fanny hem och har haft en skön dag hemma efter uppropet. Nu kollar dom in fritidsgården på Österåkers hemsida.


Själv har jag tillbringat min tredje dag med mina nya arbetskamrater. I tisdags var jag på rundvandring och presenterades för många i personalen. Jag kände mig så välkommen. "Här kommer Annika, den nya Lena" var det många som sa innan jag hunnit fram och blivit presenterad. (Lena är den tjejen som jag tar över jobbet efter.) Då är det väldigt blandat med personal. Lärare, receptionen, fastighetsskötare, bibliotekerie m m. Det är många namn som far runt i huvudet nu.


Igår var jag in till LO-borgen på möte där. Där träffade jag kursadministratörer från olika fackförbund.


På förmiddagen idag var jag med rektorssekreteraren. Hon berättade om kursutbud, andra folkhögskolor osv. Till lunch gick vi till matsalen. Ååååhhh, vilken lyx!! Ett vackert rum där man har förmånen att få inta en god lunch (mot betalning, så klart). Idag var det rostbiff och strimlad potatis, purjolök, bacon. Ett fantastiskt salladsbord! Efter maten så fanns det frukt.

Sen var det dags att sätta sig in i jobbet. Det verkar jättekul. Mycket kontakt med folk som ska gå på kurser. Jag som älskar att prata med folk runt om i landet. Längtar nästan tills i morgon.
Hämtade Eide som var så trött. Så vi hoppade över fotbollsträningen idag. Han måste komma i säng tidigt idag.
Saga och Fanny fixade middag. Kycklingsoppa med nudlar i. Dom läste på påsen och fixade. Stora tjejer!
Nu är det dags att lämna Fanny och åka till Ica för att fylla på i förråden.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ladda inte upp bilder i BMP-formatet. Internet (webben) erkänner inte formatet. Du tycks vara inlåst i Microsofts teknologi. Mvh.