lördag 30 augusti 2008

I dag är det lördag

Äntligen, äntligen helg!!!

Vi kom iväg till mammas kurator igår. Det var bra samtal. Vi pratade mycket om barnen. Hon vill gärna hälsa på barnen när vi är och hälsar på mamma efter hennes operation på tisdag.

Vi åkte till Kungsholmen och åt på Helen´s krog. Jag var inte riktigt nöjd med maten. Entrecote med klyftpotatis och pepparcreme. Njae, godare har jag ätit. Köttet hade legat lite för länge i pannan. Marcus och jag pratade och pratade. En riktigt trevlig kväll blev det trots allt.

I går på jobbet satt jag i möte nästan hela dagen. LO har sagt upp en massa folk och vill lägga ut utbildningsadministrationen på Runö. Så vi diskuterade hur vi enklast kan lösa det just nu.

Jag trivs så bra och har underbara arbetskamrater. Vi skrattar o skrattar.

Jag är fortfarande helt förundrad över luncherna. God mat, trevlig personal i serveringen, härlig matsal och igår fanns det t o m efterrätt.

Idag har Saga o jag varit i Arninge för att inhandla skor till henne och byxor till Eide. Helt oootroooligt vad dom växer på sommaren. Har haft en jobbig huvudvärk idag som inte vill ge med sig.

Mamma och moster Gudrun kom förbi och tittade på hur det går med altanbygget runt poolen. Det var roligt att träffa Gudrun igen. Det är för sällan vi ses. Mamma hade med sig bullar som uppskattades av flera.

Marcus kämpar på med bygget. Det går frammåt men sakta efter som altanen blir åttkantig och varje bräda måste enskilt mätas.

1 kommentar:

Jessica sa...

Snygg altan kring poolen! Det börjar likna nå't! Steffe
Ps. Ni hör väl av er när det är invigningsdopp!